תזונה קטוגנית תפריט אישי

עם תזונה קטוגנית תפריט עוזר להגדיר מטרות ברורות

אחד הדברים החשובים ביותר בכל תהליך של החלפת תפריט תזונתי הוא להגדיר מטרות ברורות. אם לא מגדירים מטרות ברורות, כמעט בלתי אפשרי להתמיד ולראות תוצאות. בין היתר, המטרות יכולות להיות ירידה במשקל, שמירה על משקל גוף מסוים, שיפור כללי באיכות החיים וכן הלאה. כך או אחרת, את המטרות מגדירים כמה שיותר מוקדם ועוד לפני בניית התפריט הרלוונטי.

עם תזונה קטוגנית תפריט עוזר להגדיר מטרות ברורות בשלבים החשובים ביותר בתהליך. הסיבה לכך היא שממילא מדובר על תפריט תזונתי שמבוסס על החלפת מרכיבים מסוימים במרכיבים אחרים. בניגוד לדיאטות שבהן ההתמקדות היא רק בביצוע פעילות גופנית או בהפחתת עישון וצריכת מאכלים משמינים, עם תזונה קטוגנית תפריט יכול לסייע להגדיר מטרות רחבות יותר.

היכנסו וצפו! מצרכים שחובה בכל מטבח בריא:

מה המטרות של תזונה קטגונית?

במסגרת תזונה קטוגנית תפריט אישי מיועד לגרום לכך שהגוף יפרק את מאגרי השומן במקום את מאגרי הפחמימות. בשביל להשיג את המטרה הזו, בונים תפריט שיש בו מינימום פחמימות אבל מקסימום של ירקות, חלבון ושומן. עם הזמן, המטרה היא להגיע למצב שבו הגוף מנצל בתור דלק לא את הגלוקוז שמגיע מהפחמימות – אלא את מאגרי השומן עצמם.

תוך כדי תזונה קטוגנית תפריט מסוים יכול גם להשתנות. כל עוד מבצעים את השינוי תחת העקרונות המנחים של התזונה ושומרים על מסלול של התמדה, לא אמורה להיות בעיה להתאים את התפריט לצרכים חדשים שמתעוררים. בין היתר, ניתן לראות את זה למשל באופן שבו בונים את התפריט לגברים או נשים שרק רוצים לרדת במשקל, לעומת תפריט שמיועד לסוכרתיים.

לסיכום, במסגרת תזונה קטוגנית תפריט הוא משהו שכדאי לחשוב עליו. אם עושים זאת מראש, נהנים מכל היתרונות.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.