היתרונות של מעלון כסא

מעלון כסא הוא המצאה די פשוטה אבל מהפכנית. כל מה שצריך לעשות זה לעלות על הכיסא, להיחגר, להפעיל אותו ולעלות עמו עד שמגיעים לחלק העליון של גרם המדרגות. הוא יכול להיות שימושי מאוד לבני הגיל השלישי, לבעלי מוגבלויות וגם לאנשים סיעודיים באופן זמני בלבד. מה היתרון שיש לו על פני אמצעי שינוע אחרים שיש בשוק ומה החסרונות שלו?

הוא הרבה יותר זול מאפשרויות אחרות

מעלון כסא הוא המעלון הכי זול שיש. מעלון כסא פשוט להפעלה ממעלית, מעלון כסא יכול להיות מעולה לשימוש עצמי אך היתרון הגדול ביותר שלו על פני פתרונות שינוע לבעלי מוגבלויות אחרים הוא המחיר שנמוך בהרבה . בעוד מעלון כסא יכול לעלות עשרות אלפי שקלים, מעלית תעלה לפחות 50 אלף שקלים וההבדלים הללו גדולים מאוד גם לאנשים מבוססים. חשוב לזכור שמעלון כסא הוא בכל זאת לא הפתרון הכי טוב תמיד אך מבחינת מחיר אין לו כלל מתחרים שמתקרבים אליו.

התחזוקה שלו פשוטה מאוד

מעלון כסא קל מאוד להתקין. בעוד מעלית לוקח להתקין כמה חודשים ולעתים יותר משנה, ויש צורך להשיג אישורים רבים, היתרי בנייה והסכמה מכל הדיירים, אם תרצו להתקין מעלון כסא התהליך יהיה הרבה יותר פשוט מהתקנה של מעלון אנכי ובטח מעלית גדול יותר וגם התחזוקה תהיה קשה במיוחד, ולא כל כך זולה. כמו כן פתרון זה מיידי יותר כי ההתקנה יכולה לקחת יום אחד בלבד. יכול להיות שסבא או סבתא באים לגור בבית, יכול להיות שאחד מבני המשפחה נפצע בתאונה ויהיה זמנית סיעודי ויצטרך אמצעי הרמה ועוד דוגמאות רבות. קלות ההתקנה יחד עם קלות השימוש יוצרת את פתרון ההרמה הטוב ביותר אך חשוב לזכור את החסרונות שלו, שאינם רבים אך משמעותיים.

This entry was posted in הנגשה. Bookmark the permalink.