תביעות נזיקין בישראל

דיני הנזיקין בישראל שייכים לתחום המשפט האזרחי והם נחשבים ירושה של המנדט הבריטי. פקודת הנזיקין היא חיקוק מנדטורי, אך עם השנים פיתח בית המשפט בישראל פרשנות מקורית לפקודה. ניתן גם לראות כיצד בתי המשפט יצקו לתוך הפקודה תוכן המתנתק מהפרשנות המופיעה במשפט המקובל האנגלי. יחד עם זאת, מדי פעם עדיין פונים השופטים לפסיקה באנגליה. השאלה המרכזית מבחינת תושבי ישראל היא האם כדאי, רצוי ומומלץ להגיש תביעות מן הסוג הזה.

התייעצות עם עורך דין יכולה לשפוך אור על הנושא של תביעות נזיקין. את ההתייעצות רצוי לתאם מוקדם ככל האפשר ועוד לפני הגשת התביעה לבית המשפט. בנוסף, התייעצות עם עורך דין היא תנאי חיוני לניסוח כתב הגנה. דיני נזיקין עוסקים בחיובים לא רצוניים ויש מצבים רבים בהם נגרם נזק לאדם – לגופו או לרכושו. כמעט בכל אחד מהמצבים הללו ניתן להגיש תביעות נזיקין ולדרוש פיצוי גבוה.

כיצד נקבע הפיצוי בדיני נזיקין?

בתי המשפט נדרשים לקבוע mobile casino את גובה הפיצוי בתביעות תביעות נזיקין על סמך פסקי דין תקדימיים ועל בסיס שתי שאלות מרכזיות. השאלה הראשונה היא האם קיימת אחריות של גורם הנזק, בעוד השאלה השנייה היא מהו הסעד לו זכאי הניזוק מאת המזיק. לאחר מכן בוחן בית המשפט את שאלת קיומה או אי קיומה של האחריות בנזיקין. לבסוף דן בית המשפט בסעדים העולים מתוך החבות ושיעורי החבות.

פיצויים בתביעות של תביעות נזיקין מחולקים לראשי נזק ממוניים לעומת ראשי נזק לא ממוניים. באופן עקרוני, מומלץ להתייעץ עם עורך דין טרם הגשת התביעה ולבדוק האם אכן משתלמת לנסח אותה. עורכי דין מנוסים בתחום של תביעות נזיקין מונעים עוגמת נפש ומלווים את הלקוח מהרגע הראשון.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.