שמירה משפחתית על משקל תקין

שמירה משפחתית על משקל תקין – בכל בית בישראל

משקל עודף היא אחת ההתמודדויות של העת האחרונה בבתים רבים בישראל. דבר זה נובע משלל סיבות מגוונות כגון אכילה של אוכל מעובד או הזמנת אוכל שלא בושל בבית, ישיבה ממושכת מול מסכים וחוסר בפעילות גופנית, הורים שעובדים עד שעות מאוחרות ולא נמצאים בבית לפקח על ילדיהם ועוד הרבה מאוד סיבות שונות ומגוונות.

אז איך מפסיקים את המעגל הזה ומצליחים לשמור על משקל תקין במסגרת המשפחתית? מתגייסים לכך יחד כולם, תומכים וקשובים אחד לשנייה, ולא מתייאשים.

הקשיבו אחד לשני ויחד תבנו תפריט מגוון לכל בני הבית

השלב הראשון בשמירה על משקל או לחילופין ירידה במשקל הוא לבנות תפריט שיתאים לכל בני הבית, על פי העדפות וטעמים שונים.

לאחר שבניתם תפריט תצאו לקניות. השתדלו לקרוא את תוויות המזון ולראות כי אתם קונים מזונות בריאים, לא מועבדים, דלי נתרן וללא סוכר. במידה וחומרי הגלם שלכם יהיו בריאים כך גם המזון שתיצרו במו ידיכם יהיה טוב ומזין.

חשוב לתת מקום לשיח בוגר על השפעות של מזונות מסוימים על הגוף לטוב ולרע. אם אתם מרגישים שקשה לכם להסביר את הדברים ישנם לא מעט סרטים מצוינים בנושא ברשת האינטרנט אותם ניתן להציג לכל בני הבית.

רצוי שכל בני הבית ירצו בתהליך הדיאטה וישתתפו בו. ברור שלכל אחד התהליך יעבור בצורה קלה יותר או קשה יותר לכן חשוב להקשיב ולתמוך.

שיח בריא על מזון בלי שיפוטיות

שיפוטיות היא אחת הבעיות בירידה במשקל בעיקר כאשר מדובר בבני נוער או בילדים. אנו רגילים כמבוגרים לשפוט יתר על המידה את ילדינו ושוכחים לכבד את הבחירות שלהם.

כל אחד מאיתנו פעם היה ילד או נער וזו באמת תקופה בה פחות מתעסקים בבריאות ויותר זורמים עם הרגע לכן הבינו את הילדים שלכם ואל תשפטו אותם אם הם לא ממש משתפים פעולה בעניין.

תסמכו עליהם שברגע שכל המשפחה תהיה מגויסת לתהליך וברגע שהמזון שיוגש בבית יהיה אך ורק מזון בריא הם יזרמו ויאכלו כי מי אמר שמזון בריא הוא לא מזון טעים? ניתן לבשל בבית מאכלים נפלאים, ממש כמו במסעדה, רק עם חצי מכמות השומן, הסוכר והנתרן, ועדיין להנות מאוד.

להיות שם בשביל האחר

אם אחד מבני הבית מביע קושי וחוסר מוטיבציה להמשך התהליך – תהיו שם בשביל ותקשיבו לו מבלי לשפוט ומבלי לכעוס.

לעיתים, ברגעי משבר, כל מה שבן אדם צריך זו אוזן קשבת ולאחר שהוא פורק את כל מה שעובר עליו הוא מתנקה ומרגיש כמו חדש והאנרגיות החיוביות חוזרות להן לאט לאט.

לכן תהיו שם, באמת.

ואם תצליחו גם לשלב עם התפריט המאוזן פעילות ספורטיבית משותפת זכיתם כפליים! הפעילות הספורטיבית אינה חייבת אפילו להיקרא בשם זה אלא יכולה להיות חוויות ומהנה לכולם כמו משחק כדורגל משפחתי, משחק תופסת וכדומה.

תהיו יצרתיים ותראו כי טוב.

 

 

This entry was posted in תזונה. Bookmark the permalink.