פיזיותרפיה לגיל השלישי


פיזיותרפיה לגיל השלישי – מגיע לנו

אחרי שגידלתם ילדים, השקעתם בקריירה שלכם והגעתם לגיל הזהב הגיע הזמן להשקיע בעצמכם.  סביר להניח שהגוף הוא לא מה שהיה פעם. ולכן פיזיותרפיה לגיל השלישי יכולה לעזור לכם ולשפר את היכולות הפיזיות והקוגניטיביות שלכם. אם עברתם אירוע רפואי כלשהו הדורש שיקום – פיזיותרפיה היא דרך הנכונה והמתאימה ביותר לטיפול. גם אם אתם מרגישים נפלא ולא חוויתם נסיגה בתפקוד היומיומי שלכם תדעו כי אתם יכולים להשתמש בפיזיותרפיה ככלי מונע לבעיות עתידיות שבטיפול נכון יכולות גם לא להופיע.

פיזיותרפיה לגיל השלישי – למי זה מתאים?

כל אדם אשר הגיע לגיל הזהב והוא כבר לא ילד וודאי מרגיש את עייפות החומר של הגוף שלו ומבין שכדי להמשיך ולחיות חיים איכותיים מבלי להיות תלוי באיש צריך לעשות, ולא מספיק לשבת בבית. בטיפולי פיזיותרפיה עובדים על פעילות תקינה של הגוף. משפרים חלקים חלשים יותר או חלקים שנפגעו, משפרים קורדינציה, צוברים כח וביטחון מחודש בגוף וכל זה תוך כדי טיפול פיזיותרפי. כך שטיפולי פיזיותרפיה לגיל השלישי מתאימים לכל אחד – בין אם בריאותו תקינה והוא רוצה לשמור ולשפר את הקיים ובין אם עבר אירוע רפואי כלשהו וזקוק לשיקום וחיזוק הגוף.

יתרונות הטיפול הפיזיותרפי

באופן כללי פיזיותרפיה הינו טיפול המומלץ לכל אדם בכל גיל ובכל מצב רפואי. על אחת כמה וכמה כאשר מגיעים לגיל הזהב והגוף הוא כבר לא מה שהיה פעם. פיזיותרפיה באופן קבוע תחזק אותך ותעזור לך בהתנהלות היומיומית. אם כבר קיימת בעיה בתפקוד הפיזי והקוגניטיבי – פיזיותרפיה לגיל השלישי תשפר ותאזן את התפקוד שלך, ותיתן לך כלים להתמודדות עם מצבים שונים בחיי היומיום.   בן אדם בגיל הזהב אשר יטופל באופן קבוע בפיזיותרפיה יהייה בתפקוד הרבה יותר גבוה וטוב מאדם בן גילו אשר לא יעשה כן.

מצבים שונים בהם ניתן לטפל בפיזיותרפיה

טיפול פיזיותרפי מטפל במקביל גם בגוף הפיזי וגם במחלות הנחשבות קוגניטיביות יותר. אדם החולה בדימנציה יכול בהחלט להעזר בפיזיותרפיה ככלי שיעזור לו בהתמודדות עם המחלה. כמו כן גם במחלות כגון פרקינסון נוכל לראות שיפור בתפקוד אצל אדם המטופל באופן קבוע בפיזיותרפיה. בדלקות פרקים למיניהן ניתן להסתייע בטיפול פיזיותרפי ולשפר את איכות החיים ורמת הכאב. גם במחלה כמו סרטן על סוגיו השונים ניתן להעזר בפיזיותרפיה על מנת לשקם חלקים בגוך שנכרתו א עברו תהליכים אחרים של טיפול. כמובן כי יש עוד מצבים רפואיים נוספים שלא מניתי פה – אבל החשו הוא לדעת שפיזיותרפיה לגיל השלישי היא נחוצה בכל מצב רפואי – תקין יותר או פחות.

אימון גופני בגיל השלישי – מידע נוסף

 

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.