מה עושים ממירים קטליטים?

ממירים קטליטים מטפלים בגזי השריפה שנפלטים מתוך כלי רכב בעלי מנוע בעירה פנימית, או במילים אחרות רכבי בנזין. הם מותקנים בכל רכבי הבנזין הפרטיים שנמצאים בישראל ויוצרו אחרי שנת 1994 ויש להם תפקיד חשוב בכל הנוגע לשמירה על איכות הסביבה.

נכון להיום כבר ידוע שרכבים שבהם מותקנים ממירים קטליטים מזהמים עד פי 10 פחות בהשוואה לאותם רכבים בלי ממירים מן הסוג הזה, מה גם שהם מסייעים לפעילות ולביצועים של הרכב כל עוד הם עובדים בצורה תקינה.

המאפיינים והתכונות של ממירים קטליטים

נהגים מן השורה צריכים לדעת מה עושים ממירים קטליטים בשביל לטפל בהם בזמן ולחסוך הוצאות מיותרות. ראשית, כדאי לזכור שהתפקיד של הממיר הוא להפוך מזהמי אוויר למים, פחמן דו חמצני וחנקן. מכאן שהממירים מתמקדים בטיפול בפחמימנים, בפחמן חד חמצני ובתחמוצות חנקן ואפשר להשתמש בהם על מנת להוריד את אנרגיית האקטיבציה הנדרשת על ידי החומר הקטליטי שמצפה אותם.

שנית, הממירים מותקנים במנועי בנזין כדי להפחית פליטות מכלי רכב מן הסוג הזה שלא קיימות במנועי דיזל. למרות שמנועי דיזל מזהמים הרבה יותר מאשר מנועי בנזין, אי אפשר להתקין עליהם ממירים קטליטים. הפתרון עבור מנועי דיזל נקרא ממיר מחמצן ויש לו מאפיינים אחרים לגמרי.

סוגים של ממירים קטליטים

עוד משהו שנהגים לא יודעים הוא שניתן להשיג סוגים שונים של ממירים קטליטים. ההבדל העיקרי בא לידי ביטוי באיכות של הממיר, במפרט הטכני ובגודל שלו. יש למשל ממירים שמכילים חיישן אחורי, חיישן אמצעי או ללא חיישן וממירים בצורות שונות.

לבסוף, את ההבדלים בין ממירים קטליטים ניתן לזהות בתקן שבו הם עומדים. התקן נקבע לפי גופים בינלאומיים והוא מחייב את היצרנים.

This entry was posted in רכב. Bookmark the permalink.