טיפול התנהגותי קוגניטיבי

לכל אחד מאיתנו עלולים להיות קשיים חברתיים או פסיכולוגיים כאלה ואחרים, וזה יכול לנבוע מהרבה מאוד סיבות. מה שחשוב באמת, מעבר לגילוי הסיבות, זה להחליט כיצד להתמודד עם הקשיים, ואחת מהדרכים הטובות ביותר היא על ידי טיפול התנהגותי קוגניטיבי.

יסודות הטיפול

למעשה טיפול התנהגותי קוגניטיבי הוא טיפול שיש בו נגיעה גם לצד הקוגניטיבי וגם לצד ההתנהגותי, והשילוב שבין השניים הוא מה שמוביל להצלחה. במובן הקוגניטיבי החוקרים מאמינים שההתנהגות שלנו מושפעת מהמחשבה, כך שכדי לשנות את ההתנהגות צריך לשנות את המחשבה. לעומת זאת, בצד ההתנהגותי האמונה היא שצריך לשנות את ההתנהגות כדי להגיע לתוצאות שונות, ולכן טיפול התנהגותי קוגניטיבי משלב בין שתי הגישות האלה.

מתאים לאנשים רבים

טיפול התנהגותי קוגניטיבי יכול להתאים להרבה מאוד אנשים, בין אם מדובר על אנשים מבוגרים ובין אם מדובר על אנשים צעירים. לכן אין כל סיבה לחשוש לפני שמחליטים לעשות טיפול כזה, כי ההצלחות שלו מוכחות בגילאים שונים. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא רק להחליט שאתם רוצים להשתנות ושאתם רוצים להתמודד עם הקשיים שלכם, והאמת היא, שזה אפשרי כמעט בכל גיל ובכל מצב.

לעשות טיפול במקום מוביל

הדבר הנוסף שצריך לחשוב עליו כשרוצים לעשות טיפול התנהגותי קוגניטיבי, טיפול נפש של חרדות חברתיות או כל בעיה מהותית אחרת, זה למעשה ההחלטה איפה לעשות את הטיפול הזה. אפשר לעשות טיפולים כאלה בכל מיני מרכזים ועל ידי אנשי מקצוע שונים, כך שאין ספק שעדיף לבחור את המקום הטוב ביותר. כשמי שמלווה את הטיפול שלכם הוא איש מקצוע מוביל אתם בהחלט יכולים לצפות לתוצאות הרבה יותר טובות, ולכן לא כדאי לוותר על בדיקה מעמיקה של הנושא. הטיפול יוכל להצליח אם תהיו נאמנים לתהליך ואם תתמידו לכל אורכו.

This entry was posted in פסיכולוגיה. Bookmark the permalink.