זכיינות

כאשר אדם או קבוצת אנשים מעניינים לפתוח עסק כזה או אחר בכל תחום שהוא, הרי שאין כל ספק כי אחת מן האופציות הבולטות אשר עומדות לרשותם היא בעצם שיטת הזכיינות. האמת היא, כי בשנים האחרונות אנו עדים לרשתות רבות בתחומים שונים אשר פועלות בשיטת זכיינות. מדובר במגוון רחב של תחומי צרכנות כאלה ואחרים – ברשתות מזון, בתי קפה, ביגוד והנעלה, רשתות למכירת מוצרי טיפוח היופי וכיוצא באלה. רבים מוצאים כי פתיחת עסק זכיינות עדיף עליהם מבחינות רבות ובמיוחד מכיוון שחברת האם הינה חברה מוכרת בעלת שם ומערך שיווק ופרסום מבוססים. אך לפני שנכנסים לעסק זכיינות יש להכיר את כל הצדדים online casinos של עסק כזה על יתרונותיו וחסרונותיו.

יתרונות זכיינות

אין ספק שיתרונותיה של שיטת זכיינות רבים. מדובר בנוסחה מוצלחת שנוסתה כבר באין ספור עסקים מסוגים שונים בהצלחה רבה. היתרון הראשון הוא שבעל העסק לא צריך להקים את העסק מאפס, אלא שהוא מקבל עסק מן המוכן וכל שעליו לעשות הלכה למעשה הוא לנהל אותו כמו שצריך. הוא משתמש בכל שיטות המסחר והניהול של חברת האם, בשמה, במערך השיווק והפרסום שלה וכדומה. עסק כזה יכול לחסוך למקים העסק כסף רב שהיה משקיע בהקמת עסק מהיסוד. עסק זכיינות מביא להגדלת רווחים במהירות גדולה יותר מעסק פרטי.

חסרונות של זכיינות

החיסרון הבולט שבכל עסק זכיינות הוא חוסר שליטת בעל העסק על העסק שלו. הכוונה היא שזכיין חייב לפעול על פי הנחיות ונוהלי חברת האם וטווח התימרון שלו קטן ביותר. במקרה של מחלוקות יכולה חברת האם להערים קשיים רבים על הזכיין עד לסגירת הסניף שלו. אנשים שבאופיים אינם יכולים לקבל מרות, ובטח שלא בתחום העסקים, יעשו נכון אם לא יכנסו לעסק זכיינות שלמרות כל יתרונותיו לא יאפשרו להם לעשות את הדברים בדרך שנראית להם, ובמצב כזה שני הצדדים ימצאו את עצמם מתוסכלים ולא יעילים.

זכיינות, כמו כל עסק אחר, צריכה להתאים לאדם העומד להכנס אליה ואין לעשות זאת מבלי להכיר ביתרונות ובחסרונות שלה.

This entry was posted in עסקים. Bookmark the permalink.