השימושים של מעלון לנכים

מעלון לנכים הוא אחד מהמתקנים שיכולים לשנות חיים של אדם בעל מוגבלות כי למעשה הוא משווה את איכות החיים של הנכים לאיכות חיים בסיסית של אנשים בריאים לחלוטין. לא קל להיות נכה בשום שלב בחיים אך כאשר יש מכשול כלשהו שקשה לו לעבור הפער הזה יכול להיות מורגש הרבה יותר.

מעלון נכים לרכב                                             

אחד השימושים של מעלון לנכים הוא עזרה בלעלות לרכב. קשה מאוד לנכה לעלות לרכב והמעלון עוזר לו כיוון שהוא פועל באופן אוטומטי. המעלון הוא למעשה זרוע שעליה יש רמפה והזרוע הזו יוצאת מהרכב עד אשר היא מגיעה אל הקרקע. בשלב הזה אפשר להעלות על הרמפה את כיסא הגלגלים וזה פותר בעיות רבות לנכה. מעלון כזה יכול להיות מותקן על רכבים מסחריים גדולים שבהם יש מקום להתקנת המערכת. מעלון זה יהיה כמובן גם ברכבים של חברות הסעות שונות שחייבות להציע שירות גם לנכים למען חברה שוויונית.

מעלון מדרגות

מלבד מעלון לרכב שעוזר מאוד לנכים לעלות לרכבים, יש עוד מעלון רחב שאולי פחות נפוץ אך לא פחות חשוב ממנו. המעלון הזה לא עוזר רק לנכים אלא לכל בעל מוגבלות אחרת וגם לבני הגיל השלישי או לאנשים שנפצעו ולא יכולים לעלות בכוחות עצמם. מעלון מדרגות הוא למעשה כיסא שנמצא על מסילה שמותקנת לאורך גרם המדרגות ולכן השימוש בו פשוט מאוד ויכול להתבצע גם באופן עצמאי לחלוטין מצדו של בעל המוגבלות.

מעלון אנכי

יש מעלון לנכים שנראה ממש כמו מעלית קטנה אך וא לא יעיל לכמה קומות אלא רק למרחקים יחסית קצרים. מעלון זה נקרא מעלון אנכי והוא בדרך כלל מותקן במקומות בהם אין אפשרות להתקין רמפה, או בגלל השיפוע החד או בגלל שאין לה מקום.

This entry was posted in הנגשה. Bookmark the permalink.